Du kan være berettiget til kompensation hvis:
- En forsinkelse, aflysning eller overbookning/nægtet boarding der har forårsaget, at du ankom til din endelige destination 3 timer eller mere efter den planlagte tidsplan.
- Og din afgang var fra en EU lufthavn, eller fra en lufthavn udenfor EU til en EU lufthavn med et EU flyselskab.
Desuden skal det ved enhver forsinkelse eller aflysning, fastslås om flyselskabet kan holdes ansvarlig, eller om forsinkelsen/aflysningen var forårsaget af ekstraordinære omstændigheder.
Regulationen nævner flere 'ekstraordinære omstændigheder'. Hvis forsinkelsen eller aflysningen var forårsaget af sådanne omstændigheder, vil det sommetider anses som force majeure. I disse tilfælde er det muligt, at flyselskabet ikke er forpligtet til at betale kompensation. Et vulkanudbrud er et eksempel på sådan en omstændighed. Andre tilfælde kan være bombetrusler og politisk urolighed.
Vores hjemmesides krav anmelder, medberegner årsagen til forsinkelsen eller aflysningen, men vores ansatte udfører altid et sekundært check også. Flyselskaber bruger ofte loven om 'ekstraordinære omstændigheder', til at svare på kompensationskrav men det betyder ikke, at det er retfærdigt. Dette er årsagen til, at vi gennemgår kravene selv.
Hvor meget kompensation du har ret til afhænger af både længden af din flyrejse, og hvor forsinket du blev. Du burde modtage:
• € 250 (Ca. 1860kr) i kompensation hvis flyrejsen er op til 1500km
• € 400 (Ca. 2980kr) i kompensation hvis flyrejsen er mellem 1500 og 3500km
• € 600 (Ca. 4470kr) i kompensation hvis flyrejsen er længere end 3500km til eller fra en lufthavn udenfor EU (dette beløb kan blive reduceret til € 300, hvis længden af forsinkelsen er mellem 3 og 4 timer)
I tilfældet af aflysninger bruges andre kriterier. I almindelighed har passagerer ret til kompensation, hvis en aflysning forårsager, at de når deres endelig destination mere end to timer senere end planlagt.
Ja, flyselskabet er forpligtet til at udbetale kompensation per person. Dette beløb, er uafhængigt af hvor meget du har betalt for din billet, da det er kompensation for den tid du har mistet, som et resultat af forsinkelsen, aflysningen eller benægtet boarding. Så enhver passager som rejste under en betalt billet, burde have ret til kompensation.
Dette er ofte svært for passagerer at fastslå. Forsinkelsen i ankomst bestemmer, om flyrejsen falder under kompensation regulationen. Hvis det var 3 timer eller mere, kan passagerer have ret til kompensation. Hvis du ikke er sikker på, om din forsinkelse var 3 timer eller mere, kan du stadig indsende dit krav til os alligevel. Vi fastslår herefter den reele forsinkelse, og om du har ret til at modtage kompensation.
Hvis dit fly ikke var forsinket i mere end 3 timer, har du ikke ret til kompensation under regulationen. Dog kan du stadig have ret til at modtage måltider eller forfriskninger, kommunikationsmuligheder og måske endda hotel ophold, alt efter længden af din forsinkelse. Dette skal være over 2 timer.
Hvis du ankommer 2 timer eller mere forsinket til din endegyldige destination, som resultat af et aflyst fly, kan du meget vel have ret til kompensation eftersom reglerne for aflysninger, er anderledes i forhold til reglerne for forsinkelser.
Du burde have ret til kompensation, hvis du ankom med en total forsinkelse på mere end 3 timer. Men du skal have booket et forbindende fly med tilstrækkelig tid til at skifte. At kræve kompensation kan måske også blive svært, hvis dit forbindende fly blev opereret af et andet flyselskab, eller hvis din flyforbindelse tog plads uden for EU.
I tilfælde af en aflysning er flyselskabet forpligtet til enten at tilbyde dig en ny flyafgang til din destination, eller refundere din billet. Endvidere har du måske ret til kompensation alt efter årsagen til aflysningen, og om den udgør en ekstraordinær omstændighed. Så bare fordi flyselskabet tilbyder dig en ny flyafgang, betyder det ikke at du ikke længere også har ret til finansiel kompensation.
Ja, i dette tilfælde ville du stadig have ret til kompensation. Det opererende flyselskab er altid ansvarlig for alle forsinkelse også selvom flybilletterne ikke var købt direkte fra dem.
Men hvis dit rejsebureau har ombooket dig til en anden flyafgang, men den originale flyafgang blev udført til tiden har du ikke krav på kompensation, fordi i det tilfælde kan flyselskabet ikke holdes ansvarlig, for den forsinkelse du har oplevet.
I tilfælde af en lang forsinkelse er flyselskabet forpligtet, til at tilbyde deres passagerer kundepleje hvilket indebærer mad, drikke og/eller forfriskelser, hotel ophold (hvis relevant, inkluderet transport til opholdsstedet) og kommunikationsmuligheder. Dette er uafhængigt af berettigelse til kompensation, som er baseret på den tid som passagere mister, når de bliver forsinket. Så hvis du har modtaget vouchers fra flyselskabet til at købe forfriskelser eller måltider i lufthavnen, betyder det ikke at mister din ret til finansiel kompensation. Men hvis flyselskabet tilbød dig vouchers eller en rabat på en helt ny rejse i fremtiden, kan det i nogle tilfælde betyde at du har frasagt dig din ret til yderligere kompensation.
Flyselskabet kan måske refundere dig for de omkostninger, du har pådraget dig som et direkte resultat af din forsinkelse eller aflysning, såsom mad eller drikke købt i lufthavnen eller hotel indkvartering i tilfælde af et langt ophold. Men vær opmærksom på at du normalt skal have beholdt dine kvitteringer. Hvis du har pådraget dig sådanne omkostninger, kan vi inkludere en efterspørgsel for tilbagebetalelse i vores korrespondance med flyselskabet. Men hvis du gik glip af en del af din ferie, som et resultat af forsinkelsen, er flyselskabet ikke forpligtet til at betale yderligere kompensation for dette. Du skal derimod henvende dig til din rejseforsikring angående disse hændelser.
Forsinket og mistet bagage er ikke inkluderet i forsinkelse regulationen. Hvis du er udsat for dette, bedes du kontakte flyselskabet eller din rejseforsikring.
If your flight has been cancelled by the airline and you are covered by EC 261/2004, you have several options:
- A full refund of your ticket
- A voucher for the value of the ticket you purchased
- The free postponement to your flight
Unfortunately, passengers are not entitled to compensation as the Covid-2019 outbreak is considered an extraordinary circumstance.
Du kan indsende dit krav ved at indtaste oplysninger om din flyrejse på vores hjemmeside Fly-Forsinket.dk og trykke på "Tjek din flyrejse". Indenfor få sekunder, får du at vide om din flyrejse kan give dig ret til kompensation. Dette tjek er uden binding, og hvis du beslutter dig for at forsætte, kan du oprette en konto og indsende dit krav.
Hvis du vælger at forsætte, kan du indtaste dine personlige oplysninger og information om passagerlisten og dit flys tidsplan. Hvis nødvendigt kan du sagtens ændre disse oplysninger senere. Vælg et kodeord og angiv den e-mail adresse som du ønsker at oprette kontoen med. Når du har trykket på "Indsend krav", og accepteret handelsbetingelserne, vil dit krav blive sendt, og vores team begynder at arbejde på din sags sekundære juridiske evaluering. Du kan vælge at oploade relevante dokumenter med det samme eller gøre det senere igennem din online dossier.
Hvis du vælger at forsætte, og indsende dit krav efter du har tjekket det i vores krav anmelder, følg da trinene på vores hjemmeside for at oprette en personlig konto. Med denne konto kan du indsende dit krav. Din personlige konto gør også, at du kan redigere din online dossier og fly oplysninger, bruge "Tidslinje" følge med i udviklingen af dit krav og anmode om personlig hjælp hvis nødvendigt. Vi accepterer krav med konceptet "No win, no fee". Det betyder at hvis det ikke lykkes os at få din kompensation, skal du heller ikke betale for vores ydelser.
Når du indsender dit krav, kan du tilføje adskillige passagere til passagerlisten. Dog skal alle passagerne have rejst under samme booking. Hvis dette ikke er tilfældet, skal kravene indsendes separat for hver booking, da korrespondancen med flyselskabet også skal gøres separat.
Spædbørn under 2 år har ikke ret til kompensation, fordi de generelt rejser til reduceret pris, eller deler sæde med deres forældre. Hvis dit barn var under 2 da i fløj, (barnet havde endnu ikke fyldt 2 på dagen hvor rejsen fandt sted) burde de ikke inkluderes på passagerlisten på din konto.
Det er bedst at beholde alle rejsedokumenter (så som billetter, booking bekræftigelser, boardingpas og e-mails fra flyselskabet), da du måske bliver bedt om at fremvise dem senere. Hvis disse dokumenter ikke længere er tilgængelige, kan bevis på betaling af din originale billet måske stadig give os mulighed for at behandle dit krav. Dog kan rejsebureauer eller flyselskabet, ofte selv levere kopier af dokumenter hvis efterspurgt.
Under Europæisk lovgivning kan krav indsendes op til 2 år efter den pågældende flyrejses afgangsdato. I visse lande så som Belgien, Tyskland, Portugal og Storbritannien kan denne frist være kortere eller længere. I Storbritannien er fristen sat til 6 år (5 år i Scotland). Dog er et kravs tidsfrist bestemt af forskellige faktorer, inklusiv hvad ruten var, og hvor flyselskabet har hjemme. Krav anmelderen på vores hjemmeside tager hensyn til disse forskellige kriterier.
Når du har indsendt dit krav til os, kontakter vi dig inden for 3 arbejdsdage med svar om dit krav bestod vores sekundære evaluering. Efter dette, kan krav processen starte. Vi underretter dig om vores tiltag via din personlige konto og din tidslinje. Længden af processen varierer i henhold til antallet af tiltag, som er nødvendige.
Når du har indsendt dit krav til os, kontakter vi dig inden for 3 arbejdsdage for at fortælle dig, om dit krav bestået vores sekundære vurdering. (Bemærk venligst, at hvis du ønsker at beholde din ret til at fortryde, venter vi med at vurdere dit krav indtil denne 14-dages periode er gået.) Efter dette kan krav-processen påbegyndes. Vi informerer dig de trin vi tager via din login-konto og din tidslinje. Processens længde vil variere, alt efter antallet trin vi bliver nødt til at tage.
I nogle tilfælde er det nødvendigt at starte en inkassoproces eller at indlede en retssag. Vi dækker udgifterne til disse trin, hvilket betyder, at du ikke skal betale sagsomkostninger, hvis dit krav ikke lykkes. Hvis det lykkes os at kræve erstatning, er disse sagsomkostninger i henhold til vores no win, no fee -aftale.
Længden af kravene varierer fra krav til krav. Vi gør vores bedste, for at fuldføre processen inden for et par måneder. Nogle sager tager dog op til 6 måneder eller mere end et år. Dette er fordi, vi er afhængige af den maksimalt lovlige tidsperiode, som retshåndhævende myndigheder er tilladt at bruge på at undersøge klager og eventuelt nødvendige juridiske tiltag.
Dette afhænger af situationen. I de fleste tilfælde vil kompensationen blive overført til vores bankkonto af flyselskabet. Vi vil derefter bede dig om at oplyse dine bankkontooplysninger, så vi kan overføre kompensationen til dig, efter at vores gebyr er blevet fratrukket. Hvis kompensationen overføres til kundens konto, sender vi en faktura for gebyret.
Ja, det kan du godt. Du bliver dog nødt til at indsende to separate krav. Eftersom omstændighederne for disse flyrejser aldrig er helt identiske, skal de også tilgås separat. Flere fly kan kun indgå i samme krav, hvis de er direkte forbundet (for eksempel: forsinkelsen af dit første fly gjorde at du kom for sent til dit flyforbindelse). Gennem din personlige konto er du i stand til at indsende flere krav på samme konto. Dette giver dig let adgang til din online dossier og dine tidslinjer.
Ja det er stadig muligt at indsende dit krav til os, da flyselskaber generelt afslår første henvendelser på baggrund af 'ekstraordinære omstændigheder'. Efter du har indsendt dit krav, vil vi undersøge hvilke muligheder vi har. I nogle tilfælde vælger vi at springe nogle trin over baseret på den specifikke situation og flyselskabets første svar. Du kan følge dit kravs fremskridt, og de skridt vi tager på din personlige konto.
Vi accepterer krav på grundlag af 'Ingen gevinst, ingen gebyr'. Det betyder, at vi ikke opkræver dig, medmindre det lykkes os at kræve din erstatning.
Nej, det gør ikke nogen forskel hvilken hjemmeside du vælger at indsende dit krav på. Hvis du indsender dit krav til Fly-Forsinket.dk, vil din konto og tidslinje være på Dansk. Hvis du fortrækker at kommunikere med os på et andet sprog, kan du vælge en af vores andre hjemmesider fra listen nedenfor. Vores flersprogede team kan hjælpe dig med dine spørgsmål.
OBS: Det sprog din konto blev oprettet på, har ingen indflydelse på vores korrespondance med flyselskabet eller retshåndhævende myndigheder: denne korrespondance vil altid forgå på Engelsk, og/eller det sprog der tales i landet hvor du bor.
Holland: www.vlucht-vertraagd.nl of www.greenclaim.com/nl
Storbritannien: www.flight-delayed.co.uk
Belgien: www.vlucht-vertraagd.be or www.vol-retarde.be
Frankrig: www.vol-retarde.fr
Spanien: www.vuelo-con-retraso.es
Italien: www.volo-in-ritardo.it
Tyskland: www.flug-verspaetet.de
Mange forskellige faktorer kan påvirke din ret til kompensation. Hvis du fløj fra en lufthavn udenfor Europa, til en Europæisk destination med et ikke-Europæisk flyselskab vil forordningen desværre ikke dække denne flyrejse. Alle flyrejse som fortages udenfor Europa giver heller ikke ret til kompensation, da forordningen kun gælder for Europa.
Det kan også være, at din flyrejse opfylder kravene ovenfor men du stadig ikke har ret til kompensation. Dette kan skyldes, at du blev 3 timer eller mere forsinket før afgang, men du ankom til din destination under 3 timer forsinket. Dette sker ofte, når piloten flyver hurtigere for at indhente tabt tid eller på grund af den atlantiske jetstrøm. Kun forsinkelsen i ankomst tæller imod den officielle forsinkelse, og derfor har du i dette tilfælde ikke ret til kompensation.
I overensstemmelse med forbrugeraftaleloven 2013 (kapitel 4) er det muligt at aflyse dit krav inden for 14 dage efter, at det er blevet indsendt til os. Hvis du inden for denne 14-dages periode beslutter, at du ikke ønsker at fortsætte med dit krav, kan du annullere kravet uden kostnad. Hvis du inden udgangen af denne periode bestemmer, at du helt sikkert vil fortsætte, begynder vi straks at arbejde på dit krav. I tilfælde af at du beslutter at annullere dit krav på et hvilket som helst tidspunkt videre i processen, og dit krav er gyldigt i sin grund, opkræver vi et annulleringsgebyr i overensstemmelse med vores Handelsbetingelser. Hvis du har yderligere spørgsmål om din ret til at fortryde, bedes du kontakte os på info@fly-forsinket.dk.
Hvert år afvises eller ignoreres 80% af alle gyldige krav af flyselskaber. Siden 2010 har Fly-forsinket.dk hjulpet tusindvis af passagerer i hele Europa! Vores team bruger en omfattende database med flyvedata og har den nødvendige juridiske viden. Vi gør alt, hvad vi kan for at sikre, at du modtager din fortjente kompensation. Bedst af alt? Hvis det ikke lykkes os med kravet, lukkes det gratis. Hvis det lykkes os at kræve erstatningen, opkræver vi et succesgebyr. Med andre ord: gebyret gælder kun, hvis du faktisk modtager kompensationen!
Hvis du har glemt dit password så tryk på linket "Glemt dit password" under "Mit Krav". Efter du har indtastet din email adresse, sendes der et nyt password. Hvis dette ikke løser problemet så kontakt os venligst via normal email. Her finder du hjælp til at nulstille dit password manuelt. OBS: Krav teamet kan ikke se, hvad dit nuværende password er.
Du kan kun logge ind med den email adresse du har oprettet din konto med. Hvis du bliver informeret, om at din email adresse ikke genkendes, kan det være du har indtastet en forkert email adresse. I dette tilfælde tjek om du sat et mellemrum bag adressen. Hvis hjemmesiden fortæller dig, at kombinationen mellem email adresse og password er forkert, betyder det at du har indtastet et forkert password.
Hvis du vil ændre din registrerede email adresse, så kontakt venligst krav teamet.
Du kan altid sende os dokumenter vedhæftet i emails. Benyt venligst info@fly-forsinket.dk. Disse filer bliver automatisk forbundet med din konto, så længe du sikre dig at sende os emailen fra din registrerede email adresse.
Ja det kan du. Underret venligst krav teamet på forhånd så vi kan tage højde for dette, når vi planlægger dit krav. Efter vi har modtaget din post, scanner vi dokumenterne, og tilføjer kopierne til din online dossier. Vores post adresse er:
Flight-Delayed.co.uk/Yource B.V.
P/O Box 3650
1001 AL Amsterdam
The Netherlands
Vi behandler kun krav i skriftlig form, og er kun i stand til at svare på dine spørgsmål skriftligt via din konto eller email. Dette er nødvendigt, da det sørger for at dit kravs dossier er bygget korrekt og konsekvent, hvilket kan have juridisk betydning senere i forløbet. Herudover, gør denne metode det muligt at modtage alle relevante informationer hvornår som helst fra din dossier. Spørgsmål bliver besvaret af vores krav team via din konto eller email inden for 5 arbejdsdage.
For at kunne korrespondere med tredjeparter, kræver flyselskaber ofte en fuldmagtserklæring. I denne erklæring giver passageren os ret til at behandle og indsende et krav på deres vegne. Vi ber alle passagerer om at underskrive denne erklæring. Bemærk at dette måske ikke kan gøres digitalt (men når erklæringen er underskrevet, kan den scannes eller fotograferes), og i tilfælde af mindreårige, skal begge forældre skrive under for dem. (Hvis passageren var mindreårig under flyrejsen, men siden er blevet 18 år eller ældre, kan passageren selv skrive under.)
I nogle tilfælde kontakter flyselskabet passageren direkte angående udbetaling. Du bedes altid, spørge krav teamet til råds før du giver dine oplysninger, for eksempel for at kontrollere, om beløbet som overføres er korrekt. Ved at give dine konto oplysninger til flyselskabet, accepterer du måske også den aftale du er blevet tilbudt. Husk at være opmærksom når du oplyser bank eller kreditkort info til tredjeparter; svindlere kan udgive sig for at være et flyselskab, og tilegne sig personlige oplysninger om passagerer. Bekendtgør aldrig den såkaldte CVC kode som er på bagsiden af dit kreditkort.
Det kan du godt. Du kan altid indsende yderligere krav på din nuværende konto ved at trykke på 'Tjek mit fly'. På siden hvor du bliver bedt om at indtaste dine personlige oplysninger, bliver informationer som du tidligere har givet os automatisk udfyldt.
Hvis du ikke længere er logget ind, og vil indsende et yderligere krav, bliver du bedt om dit password før dine informationer bliver auto-udfyldt.
I nogle tilfælde skal vi bruge en kopi af dit pas eller ID-kort. Der er to årsager til, at det kan være nødvendigt. Flyselskabet skal være i stand til, at sikre informationerne stemmer overens med oplysningerne fra bookingen, for at fastslå om personen var ombord på det forsinkede fly. For det andet vil flyselskabet måske gerne tjekke, om det er den rigtige person som har givet os mandat. Det kan de fastslå ved at sammenligne den underskrevne fuldmagtserklæring og passet.
At give en kopi af dit pas burde gøres forsigtigt og kun når nødvendigt. Vi behandler naturligvis dine dokumenter med allerstørste forsigtighed, men der er en række ting du kan gøre for at sikre dig, at du ikke er i risiko for identitetstyveri. Som eksempel kan du skrive 'kopi' på det kopierede dokument, og dato samt firmaet som kopien var beregnet til. Du kan også vælge at strege dit pasnummer ud.
Ved at indsende dit krav til Flight-Delayed.co.uk har du underskrevet en fuldmagt, der giver os tilladelse til at handle på dine vegne. Flyselskabet reagerede ikke positivt på vores krav, men vi mener stadig, at du har krav på kompensation. Derfor vil vi tage det næste skridt.
Partneren POA, vi anmoder om, giver os din tilladelse til at gå videre til næste fase. Denne formular giver vores advokater/juridiske team/ekstern partner mulighed for at handle på dine vegne i en kompetent domstol.
Additional fees might apply if your claim goes to court. Please visit our Price List page for details: https://www.flight-delayed.co.uk/price-list
The necessary documents depend on the operating airline and their processing system. We make sure that we do not ask you for unnecessary documents. However, if we have to initiate legal proceedings, we will most likely ask you for additional information. This will vary depending on the court and the place of jurisdiction. That is why we always advise you to keep as many documents as possible, as long as your claim is not closed.
If you no longer have the documents we are requesting, please let us know by email. It is possible that the necessary information can be found on other documents. Our team knows the airlines very well and will be able to guide you. They may be able to find a solution for your case.
Our legal team is familiar with these procedures and does its very best to ensure that your dossier is resolved as quickly as possible. However, we also depend on the reaction time of the airline and the availability in the courts. A court procedure might take longer than expected, but it ensures us the airline will be forced to pay.
Du har ret til at trække kravet tilbage inden for 14 dage efter underskrift af fuldmagten, gratis. Efter denne periode er det ikke længere muligt at lukke kravet gratis. Vores team har lagt kræfter og tid i kravet og vil, uanset resultatet på det tidspunkt, du ønsker at lukke kravet og i overensstemmelse med vores vilkår og betingelser, opkræve det aftalte gebyr. Hvis du ønsker at lukke kravet, bedes du kontakte os via e -mail, så vi sammen kan gennemgå situationen. Vi hjælper dig gerne!
To check the status and get updates on your claim, please log in to your client account and click on "My claim". You will find real-time information regarding the progress of your claim. For further assistance, don't hesitate to reach out to our support team.
Hvis du oplever forsinkelser, aflysninger eller nægtet boarding i forbindelse med dit firma eller selskab kan vi hjælpe dig med at tilbyde krav service til dine ansatte eller klienter. Vi kan behandle dine krav og vende den negative oplevelse for dit firma og dine kunder til både penge- og tidsmæssig profit. For mere information om potentielt samarbejde med Fly-Forsinket.dk kontakt os venligst via info@fly-forsinket.dk.
Du kan finde vores aktuelle jobmuligheder på https://yource.recruitee.com/
Hvis du har et spørgsmål, som ikke er besvaret her, kan du altid kontakte os igennem din personlige login konto (ved at bruge featuren 'Support' eller 'Ofte stillede spørgsmål'). Vi besvarer dit spørgsmål hurtigst muligt (indenfor maks 5 arbejdsdage). Hvis du endnu ikke har en login konto, så send dit spørgsmål via email til info@fly-forsinket.dk.
Har du oplevet en længere forsinkelse, en aflysning eller er du blevet nægtet boarding? Vi kan hurtigt oplyse dig, om du har krav på op til €600 i finansiel kompensation per person.
Hvis det viser sig, at du har krav på kompensation, indsamler vi alle de relevante beviser og information om den pågældende flyafgang, og korresponderer med flyselskabet på dine vegne.
I nogle tilfælde er det nødvendigt at fortage juridiske handlinger så som: påkravsmeddelelse, gældsindrivelse og retsforfølgelse. Disse handlinger er nødvendige, hvis flyselskabet benægter dig den kompensation, som du har krav på.
Det ikke altid en let proces at få dine penge tilbage men vi har både den nødvendige viden, og erfaring til at sørge for dit krav bliver betalt.
Vi har data, teknologi og know-how til at analysere enhver individuel passager sag. Med denne viden er vi i stand til at håndhæve din ret til finansiel kompensation. Vores kundeservice er hurtigt, let og gennemskuelig. Vores unge og dynamiske team af flersprogede eksperter kommer fra forskellige baggrunde, og sammen danner vi et kraftfuldt fællesskab af kompetencer. Hvad gør Fly-Forsinket.dk anderledes? Vores engagement i gennemskuelighed og uovertruffet kundeservice.
Yource er navnet på vores moderselskab, og er derfor vores officielle selskabsnavn. Dette er også navnet vi bruger, når vi korresponderer med flyselskaber. Udover www.your-ce.com tilbyder vi også vores service på andre domæner, men ligegyldig hvor du indsender dit krav, modtager du samme service.