Dine rettigheder

Når du rejser med fly, er du beskyttet af Europæiske lovgivning. Få passagerer er klar over at disse forbrugerrettigheder eksisterer, og de fleste mangler den nødvendige viden for at kræve kompensation. Hvor meget kompensation har du ret til?


Europæiske lovgivninger

Dine rettigheder er beskyttet af Montrealkonventionen og forordning (EF) Nr. 261/2004. Disse lovgivninger foreskriver, at når dit fly er forsinket, aflyst eller overbooket har du ret til 1.864,00 DKK, 2.983,00 DKK eller 4.474,00 DKK i kompensation per passager. Mængden af kompensation er ikke afhængig af din billetpris men af din rejse distance og destination.

Bestemmelse af din retslige status

Hvor langt fløj du, hvad var den nøjagtige længde af din forsinkelse, hvordan var vejrforholdene den dag du fløj og kunne ekstraordinære omstændigheder have været årsagen til din forsinkelse eller aflysning? Vi hjælper dig med at besvare disse spørgsmål, og vurdere dit kravs gyldighed. Det eneste du skal gøre er at indtaste oplysningerne om din flyrejse, så ordner vi resten.


Vores service

  2083 Vurdering
  • Tjek dit fly gratis
  • Få hjælp indenfor 24 timer
  • 98% af retssager vundet
  • Høj vurdering: 4.6 ud af 5
  • Ingen administrative gebyrer
  • Du skal kun betale, hvis det lykkes os at få udbetalt kompensation
  • Online support

Indsend krav

Hvor meget har jeg krav på?

Hvis dit fly var 3 timer eller mere forsinket, og det ikke var forårsaget af ekstraordinære omstændigheder, har du ret til finansiel kompensation.

Mængden af kompensation er bestemt af Forordning (EF) Nr. 261/2004, og afhænger af samtlige variabler. Vi beregner din kompensation baseret på længden af din forsinkelse og distancen af din flyrejse. Forordningen gælder for både alle Europæiske og ikke-Europæiske flyselskaber, men hvis dit fly afgik fra en ikke-Europæisk lufthavn er der yderligere betingelser for flyrejsen. Hvis du flyver fra en ikke-Europæisk lufthavn til en Europæisk lufthavn, skal det fungerende flyselskab være Europæisk for at du kan kvalificeres til kompensation. Dette er selvfølgelig noget vi tjekker, når du indsender dit krav.

Bortset fra finansiel kompensation er du i tilfælde af en forsinkelse, aflysning eller overbookning også berettiget til kundepleje betalt af flyselskabet. Kundepleje omfatter mad, drikkevarer og/eller forfriskelser, to gratis telefonopkald, fax beskeder eller emails og i nogle tilfælde hotelophold. Hvis du har pådraget dig udgifter i lufthavnen, som følge af ikke at have modtaget kundepleje, kan du have ret til godtgørelse af disse omkostninger.

Beløb: Flyrejsens destination & distance
250 € i kompensation (1863 DKK) For flyrejser op til 1500 kilometer
400 € i kompensation (2980 DKK) For alle andre flyrejse indenfor EU
400 € i kompensation (2980 DKK) For alle flyrejser mellem 1500 og 3500 kilometer til eller fra en lufthavn indenfor EU
600 € i kompensation (4470 DKK) For alle andre flyrejser

* OBS: Ved langdistance flyrejser over 3500 kilometer med forsinkelser mellem 3 og 4 timer har flyselskabet ret, til at reducere kompensationen på 600 € med 50%.

Tjek om du har ret til kompensation


Mød vores advokater


Enid

Matthias

Robert

David

Miguel

James