Tilbage til nyheder

Denne Uge: 13 timers forsinkelse af et easyJet-fly førte til fysisk konfrontation i Nice lufthavn

Gik du glip af denne uges nyhedsoverskrifter om easyjet? Mandag den 31. juli kunne flere medier rapportere, at en passager blev overfaldet til et easyjet besætningsmedlem. Passageren holdt en ni måneder gammel baby i sine arme, mens han angiveligt blev ramt - hvilket gorde situationen endnu mere ophedet.

Passagererne skulle rejse med fly EZY 2122 fra Nice-Cote d'Azur lufthavn til Luton, London kl. 11.00, men blev efterladt i lufthavnen i 13 timer på grund af et teknisk problem med flyet. EasyJet-personale havde heller ingen svar og gav ingen forklaring til passagererne, der var strandet i venteområdet. Medarbejdere distribuerede madkuponer, men de dækkede næppe omkostningerne ved en muffin på en nærliggende Starbucks. Dette fortalte en passager til The Washington Post.

Offeret skal ha klaget over manglen på babymad og steder for passagerer med behov for særlig assistance til at sidde. Da diskussionen eskalerede, fortalte vidnerne, at mannen blev slået i ansigtet af easyjet-repræsentanten.

"Efter 13 timers forsinkelse af et easyJet-fly slår en Nice Airport medarbejder en mand med en baby i ansigtet for at klage over forsinkelserne" - tweetede en medpassager.

Bagefter flyselskabet gik ind skade-kontrol modus. Medarbejderen, udtalte easyJet  i en erklæring, var ikke en af deres egne. Han arbejdede for Samsic, en yder af særlig assistance ved lufthavnen.

Efterfølgende, de gode nyheder, for de involverede og fortvivlede passagerer, er, at de har ret til økonomisk kompensation for forsinkelsen. En teknisk fejl er luftfartsselskabets ansvar, og en 13 timers forsinkelse kan som sådan ikke forsvares. For en flyvning fra nice til Luton har passagererne ret til 250 euro, som et lille plaster på såret for tabet af tid og andet besvær, til følge heraf.

Skrevet af: Team Fly-Forsinket.dk