New: claim your ticket costs back in case of a flight cancellation due to the coronavirus crisis. Claim refund

Flight cancelled due to coronavirus?

Claim my refund

Flight delayed, cancelled or overbooked?

Check compensation

Norwegian Air: hvis din flyvning er forsinket, annulleret eller overbooket, her er hvad du bør gøre

Norwegian Air Shuttle, er det tredje største lavpris flyselskabet i Europa, det største flyselskabet Skandinavien og det sjette største lavprisselskabet i verden. Selskabet opererer mere end 500 ruter til mere end 150 destinationer i Europa, Nord-Afrika, Thailand, Karibien og USA. I 2016 fragtet Norwegian 30 millioner flypassagerer med sine 130 flyvemaskine. Norwegain Air opererer under fire ulige driftstilladelser: Norwegian Air Norway, der driver luftfart fra de skandinaviske baser, Norwegian Air Shuttle, der driver luftfart uden for Skandinavien, Norwegian Air International Limited, et irsk datterselskab der har hovedkvarter i Dublin og Norwegian UK, med base i London.

Almindelige årsager Norwegian Air giver for at forsøge at undgå at betale kompensation:

  1. En uforudset hændelse udenfor flyselskabets kontrol. Der er ikke mange tilfælde der klassificerer til at være usædvanlige, men alligevel er det den mest brugte undskyldning for forstyrrelser i flyveplaner. I nogle tilfælde er det faktisk juridisk grundlag for at afvise et krav på grund of sådanne omstændigheder. Men i andre tilfælde er en årsag fejlagtig opgivet som en usædvanlig omstændighed, for eksempel, en uforudset teknisk fejl. Du kan læse mere om ekstraordinære omstændigheder her.

  2. Dårlige vejrforhold er en hyppig brugt årsag, der også ofte kan betragtes for en usædvanlig omstændigheder udenfor flyselskabets kontrol. Dog ikke altid; for eksempel dersom forsinkelsen opstod på en anden rute eller tidligere flyvning. Derudover skal det vises til vejrforhold der gør det umuligt for flyvningen at operere som normalt og at flyselskabet gjorde det de kunne for at forhindre eller minimere forsinkelsen.

  3. Sygdom blandt besætningen: Norwegian har haft problemer med underbemanding og derfor har mangel på besætning været et problem, særlig i tilfælde hvor piloter og kabinansatte melder dig syge. Flere sager der omhandler sygdom blandt besætningen har været prøvet i retten, og i de fleste tilfælde konkluderes det med, at det er flyselskabets operationelle ansvar at have tilstrækkelig bemanding, for at kunne forhindre lange forsinkelser, når sygdom indtræffer.

  4. Flyselskabet henviser simpelthen til det nationale håndhævelsesmyndigheder dersom man ikke er tilfreds med deres svar. Disse har ofte svært lang behandlingstid og deres endelige beslutning er ikke juridisk bindende.

Hvad du bør gøre:

  • Gem en kopi af din e-billet / reservationsbekræftelse

  • Bemærk dit flight nummer

  • Forsøg at finde ud af årsagen til din forsinkelse

  • Check om andre flyvninger er forsinket eller aflyst ved din afgang og ankomst lufthavn

  • Brug  vores krav kalkulator for at se, hvor meget kompensation du måske har ret til

  • Send ind dit krav til os dersom du ønsker vores assistance for at kræve din kompensation

 

➜SEND IND DIT KRAV

 

 

 

Kræv den kompensation som du har ret til nu!

Tjek om du har ret til kompensation her