Forsinket eller aflyst flyvning med Norwegian? Få op til €600 i kompensation!

Du har findet frem til det rigtige sted hvis du tror du har ret til kompensation fra Norwegian på grund af en flyaflysning eller forsinkelse. Europæisk lovgivning garanterer dine rettigheder i tilfælde af en flyforsinkelse eller -aflysning; gå ikke glip af muligheden for at kræve op til €600 pr. passager.

Start dit kompensationskrav

Vigtig information

  • Blev din flyvning med Norwegian Air Shuttle forsinket i mere end 3 hours? Du kan gøre krav på op til €600 i kompensation!

  • Fly med Norwegian Air Shuttle aflyst? Du kan gøre krav på kompensation og få udbetalt en refusion for din billet.

  • Du kan indsende et kompensationskrav for en flyvning fra op til 3 år siden.

  • Du kan rejse krav online med Fly-Forsinket.dk - det tager så lidt som 5 minutter.

Kompensation for forsinket flyvning med Norwegian - Få op til €600

Har du brugt mange kræfter på at planlægge en rejse for så at finde ud af, at den er blevet forsinket eller, endnu værre, aflyst? Hvis en af disse situationer gælder for dig, og du havde booket med Norwegian Air, så læs videre!

Ankom dit fly med Norwegian mere end tre timer forsinkelse?

Du kan have ret til op til €600 i kompensation fra Norwegian i henhold med europæisk lovgivning.

Norwegian-fly forsinket eller aflyst?

Ansøg om kompensation på op til 600 € pr. person!

Tjek dit fly
W Kkd6 S Vp

Hvor meget kompensation kan jeg få for mit forsinkede Norwegian-fly?

Kompensationsbeløbet afhænger af turens distance.

Flyvningens distanceKompensation
Flyvning på mindre end 1.500 kmFå €250 per passager
Flyvning mellem 1.500 og 3.500 kmFå €400 per passager
Flyvning på over 1.500 kilometres indenfor EUFå €400 per passager
Flyvning på over 3.500 kilometres udenfor EU
Få €600 per passager


flykompensations beløb

Aflyst Norwegian fly - refusions- og kompensationspolitik

Refusions- og kompensationspolitikkerne vil blive påvirket af årsagerne til aflysningen af din Norwegian Air Shuttle-flyvning. Hvis dit Norwegian-fly blev aflyst, kan EU-lovgivningen give dig ret til tilbagebetaling af hele billettens beløb, flykompensation på op til 600 euro eller begge dele!

Norwegian-fly forsinket eller aflyst?

Hvornår kan man kræve kompensation for et aflyst Norwegian-fly?

Passagerer kan være berettiget kompensation, hvis et Norwegian Air Shuttle-fly aflyses mindre end 14 dage før den planlagte afrejsedato.

Der skal dog tages højde for "ekstraordinære omstændigheder", som f.eks. en naturkatastrofe, der forhindrer flyet i at lette. Hvis disse ekstraordinære omstændigheder tvinger flyets aflysning, er det ikke sikkert, at du kan kræve kompensation.

Hvornår kan man kræve refusion for et aflyst Norwegian-fly?

Hvis flyselskabet tilbød dig et andet fly, men du valgte ikke at tage det, kan du generelt bede om fuld tilbagebetaling for den Norwegian-flyvning, der blev aflyst.

Det samme gælder, hvis flyselskabet ikke tilbyder dig nogen alternativ flyvning overhovedet.

Norwegian tilbyder mig et rejsekupon i stedet for en tilbagebetaling - skal jeg tage imod det?

Det er aldrig tilrådeligt at tage imod en rejsekupon fra et flyselskab i stedet for at få pengene tilbage. Her er nogle vigtige begrundelser for, hvorfor det ikke er den bedste beslutning at acceptere og bruge rejsekuponer:

  1. Ved at acceptere et rejsegavekort accepterer du at fortsætte med at flyve med det samme flyselskab. Flyselskabet fastsætter også ofte en kort forældringsfrist for indløsning af rejsekuponer.

  2. Hvis Norwegian Air Shuttle går konkurs, er det ikke sikkert, at du kan få din kupon udløst og refunderet i kontanter; i så fald er dine penge tabt.

=> Har du allerede taget imod rejsekuponer fra Norwegian? Det kan stadig være muligt at returnere dem og få pengene tilbage.

​​Ekstraordinære omstændigheder - kan Norwegian Air nægte mig kompensation?

Norwegian Air Shuttle har ret til at nægte kompensation, hvis en tredjepart eller et tilfælde af force majeure resulterer i en forsinkelse eller aflysning. Disse situationer er officielt klassificeret som ekstraordinære omstændigheder.

Nogle af de hyppigste ekstraordinære omstændigheder omfatter følgende:

  • Dårligt vejr, f.eks. tæt tåge, kraftig regn eller tordenvejr.

  • En strejke, oftest specifikt inden for luftfartsindustrien.

En strejke blandt flyselskabets besætning betragtes dog ikke som en ekstraordinær omstændighed!

  • Politiske omstændigheder, som f.eks. et terrorangreb eller en generel sikkerhedsrisiko på grund af politisk uro.

  • Naturkatastrofer, herunder vulkanudbrud og orkaner.

  • En kollision mellem flyet og fugle eller andre fremmedlegemer.

  • En syg eller uregerlig passager.

  • Flyforsinkelser forårsaget af lufthavnspersonalet, f.eks. ekstraordinært lange køer til sikkerhedskontrollen.

Flyselskaber kan af og til påstå, at der var tale om en ekstraordinær omstændighed, og at de ikke er direkte skyld i flyets problem - selv om det ikke er sandt. De fremsætter disse påstande for at undgå at skulle kompensere de berørte passagerer.

=> Sørg for, at du holder flyselskabet ansvarligt, og at du får din berettiget kompensation fra Norwegian. Gør krav på dine rettigheder med Fly-Forsinket.dk, du øger din chance for at få udbetalt flykompensation! Du kan indsende dit krav på blot få minutter.

Norwegian-fly forsinket eller aflyst?

Ansøg om kompensation på op til 600 € pr. person!

Tjek dit fly
W Fb Gs2qx

EU-flypassagerrettigheder i Norge

Norwegians hovedkvarter ligger i Norge, et land, der - selv om det ikke er medlem af EU - er en del af det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS). Derfor er alle forsinkede eller aflyste Norwegian-flyvninger underlagt den europæiske forordning om flypassagerers rettigheder, kendt som EU261.

Hvor lang tid har jeg til at gøre krav på min kompensation og refusion fra Norwegian?

Det afhænger af din præcise rejseplan. Generelt har passagerer i Norge 3 år til at indsende et krav.

Fristen for at indsende et krav afhænger dog af lovgivningen i det enkelte land. Når man f.eks. flyver med Norwegian Air fra London, kan passagerer også indsende et kompensationskrav baseret på den britiske lovgivning, som giver 6 år til at indsende et krav.

Tjek, om du stadig kan få kompensation og refusion fra Norwegian Air Shuttle med vores gratis kravberegner.

Hvor lang tid tager det at få min kompensation / tilbagebetaling fra Norwegian? 

Når kunder bruger Fly-Forsinket.dk til at anmode om tilbagebetaling eller flykompensation, får de ofte deres penge inden for et par uger eller måneder.

Ventetiden kan dog forlænges med mange måneder eller endda år, hvis flyselskabet ikke reagerer, og/eller kravet skal indbringes for retten.

Uanset hvor lang tid det tager at behandle kravet, vil vores team holde dig opdateret om alle vigtige udviklinger i sagen og vil altid være til rådighed for at imødekomme bekymringer og spørgsmål, du måtte have.

Hvordan kræver jeg Norwegian Air-kompensation / Norwegian Air-tilbagebetaling?

Gør krav med Fly-Forsinket.dk: Det tager kun et par minutter og øger dine chancer for at få udbetalt flykompensation!

Du har mulighed for at lade vores team af professionelle håndtere dit krav, hvis du er har ret til flykompensation eller tilbagebetaling fea Norwegian Air. Det tager kun et par minutter at uploade al den nødvendige dokumentation til vores hjemmeside. Vores juridiske team tager sig af de efterfølgende trin. De vurderer dit krav, udarbejder de nødvendige juridiske dokumenter, kontakter flyselskabets beslutningstagere og om nødvendigt fører din sag i retten.

Se vores prisliste for at lære mere om vores gebyr.

Hvis du er clar til at indsende et krav, så kom igang med det samme — du kan gøre det direkte fra din mobil eller computer!

Om Norwegian Air Shuttle

Norwegian Air Shuttle ASA, også kendt som Norwegian, er det største og mest konkurrencedygtige flyselskab i Norge. Flyselskabets hovedkontor ligger i den norske kommune Baerum. Det er Europas niende største flyselskab målt på passagertrafik og det fjerdestørste lavprisselskab efter Wizz Air, easyJet og Ryanair. Desuden er det Skandinaviens næststørste flyselskab.