Amsterdam Schiphol Lufthavn (CPH) - Information om kompensation for flyforsinkelse

Er dit fly forsinket eller aflyst i Københavns Lufthavn? Du kan kræve refusion af din billet og op til €600 pr. passager! Tjek din berettigelse nu med vores gratis kravberegner!

Gør krav på kompensation på under 5 minutter!

Vigtige oplysninger

  • Var dit fly fra Amsterdam Schiphol Lufthavn forsinket med mere end 3 timer? Du kan være berettiget til flykompensation på op til €600 pr. passager!

  • Hvis din flyaflysning blev annonceret mindre end 14 dage før din planlagte afgang i Amsterdam Schiphol Lufthavn, kan du kræve flykompensation på op til €600 pr. passager samt fuld tilbagebetaling af din flyrejse!

  • Du kan kræve kompensation for forsinkede eller aflyste flyvninger for op til 6 år siden!

Flyvning fra Amsterdam Schiphol lufthavn er forsinket - kræv kompensation

Hvis dit fly til eller fra Amsterdam Schiphol Airport var forsinket, kan du kræve kompensation, hvis:

  • Dit Schiphol-fly var forsinket med mere end 3 timer, og
  • Flyselskabet var skyld i afbrydelsen (hvis forsinkelsen skyldtes en tredjepart eller en "ekstraordinær omstændighed", vil flyselskabet ikke udbetale dig flykompensation - mere information nedenfor).

Aflyst fly fra Amsterdam Schiphol Lufthavn - politikker for kompensation og refusion

I tilfælde af et aflyst fly til eller fra Amsterdam Schiphol Lufthavn kan du være berettiget til en flykompensation på op til 600 €, en fuld refusion af din flyrejse eller begge dele!

Hvornår er jeg berettiget til kompensation for min aflyste flyvning fra Amsterdam Schipol Lufthavn?

For at få flykompensation for dit aflyste fly fra Amsterdam Schiphol:

  • Dit fly skal være blevet aflyst mindre end 14 dage før den oprindelige afrejsedato
  • Flyselskabet skal være skyld i aflysningen (se afsnittet "Ekstraordinære omstændigheder" i denne artikel for at få at vide, hvornår flyselskabet kan afvise dit krav).

Hvornår er jeg berettiget til at få tilbagebetalt mit aflyste fly fra Amsterdam Lufthavn?

Du kan også bede om at få refunderet din flybillet, hvis du ikke blev tilbudt et alternativt fly - eller hvis du blev tilbudt et, men besluttede dig for ikke at tage imod tilbuddet.

Her er et tip: Lad dig ikke nøjes med en rejsekupon fra flyselskabet! Du vil blive tvunget til at rejse med det samme flyselskab igen, og hvis flyselskabet går konkurs, kan du miste dine penge!

Overvejer du om du har ret til at kræve flykompensation på grund af travlheden i Schipol lufthavn?

Tjek din flyvning, opret dit krav online nu og få udbetalt op til €600 i kompensation!

Tjek min flyvning
W Kkd6 S Vp

Schiphol Airport afgange og Schiphol Airport ankomster 

Amsterdam Schiphol Lufthavn har i øjeblikket meget travlt både ved afgange og ankomster. Personalemangel og den forventede travlhed i feriesæsonen skaber lange køer, forsinkelser og enorme ventetider ved både sikkerhedskontrollen og bagageudleveringen.

Situationen ændrer sig dag for dag. Tjek situationen hos afgange og ankomster i Schiphol Lufthavn før din flyrejse, og planlæg din tur til lufthavnen i god tid*.

*Tag ikke for tidligt til lufthavnen! Schiphol forbyder nu passagerer at komme tidligere end 4 timer før afgangstidspunktet for at undgå unødvendige menneskemængder og køer ved sikkerhedskontrollen. 

Travlhed i Schiphol - dine rettigheder, når dit fly fra Schipol lufthavn er forsinket eller aflyst

Den aktuelle situation i afgangshallen i Schiphol Lufthavn kan medføre, at dit fly bliver forsinket eller aflyst.

I tilfælde af et forsinket eller aflyst fly er dine rettigheder normalt dækket af den europæiske forordning for flypassagerer,  kendt som EF261. I henhold til EF261 kan du, hvis dit fly er forsinket eller aflyst, kræve kompensation på op til 600 euro og/eller fuld tilbagebetaling af din flybillet. 

Forsinket fly på grund af travlheden i afgangsterminalerne i Schiphol Lufthavn - kan du kræve kompensation?

Ifølge EF261 kan passagerer kræve kompensation for det forsinkede fly, når ankomsten er forsinket med mere end 3 timer.

For at være berettiget til flykompensation skal flyselskabet desuden holdes ansvarligt for forsinkelsen: 

  • Hvis flyselskabet er ansvarligt for forsinkelsen, kan du kræve kompensation.

  • Hvis ansvaret er uklart, kan du forsøge at gøre krav på kompensation - når du gør krav på kompensation med Fly-Forsinket.dk, vil vores juridiske eksperter undersøge dit krav og kæmpe for dine rettigheder! Ingen gevinst, intet gebyr.

  • Hvis forsinkelsen skyldes en tredjepart eller force majeure (ekstraordinære omstændigheder) - har flyselskabet ret til at afvise dit kompensationskrav.

Forstyrrelser i Schiphol-flyvninger er forårsaget både flyselskaber og lufthavne. Derfor er det svært at afgøre, hvem der er ansvarlig for forsinkede og aflyste fly. Fordi situationen er uklar, vil flyselskaberne sandsynligvis ofte afvise passagerernes krav.

Hvis du kræver kompensation hos Fly-Forsinket.dk, vil vores team af juridiske eksperter vurdere din situation og om nødvendigt kæmpe for dine rettigheder i retten! Vi hjælper dig med at få kompensation i selv de sværeste sager. Ingen gevinst, intet gebyr. 

Hvor meget kompensation kan man få? Se kompensationsbeløbene

Kompensationsbeløbet afhænger af afstanden til din flyvnin

Flyvningens distanceKompensation
Flyvning på mindre end 1.500 kmFå €250 per passager
Flyvning mellem 1.500 og 3.500 kmFå €400 per passager
Flyvning på over 1.500 kilometres indenfor EU
Få €400 per passager
Flyvning på over 3.500 kilometres udenfor EU
Få €600 per passager


flykompensations beløb

Er du usikker på, om du stadig er berettiget til flykompensation?

Gør krav nu med Fly-Forsinket.dk, så fortæller vi dig, om du kan få dine penge tilbage! Ingen gevinst, intet gebyr.

Claim now
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Aflyste fly på grund af trængsel ved afgang fra Schiphol Aiport - kræv kompensation og tilbagebetaling!

Hvornår kan du kræve kompensation og/eller tilbagebetaling af din flybillet?

  • Hvis flyselskabet aflyste dit fly mindre end 14 dage før afgang på grund af problemer med Schiphol, har du ret til kompensation på op til 600 euro! Flyselskabet skal være den skyldige part i aflysningen, for at du er berettiget til kompensation.

  • Hvis flyselskabet aflyste din flyvning og tilbød dig en alternativ flyvning, som du valgte at afvise, kan du også kræve fuld tilbagebetaling af din billet. Accepter ikke rejsekuponer!

Trængsel ved afgangene på Schiphol Aiport - hvor længe varer det? 

Desværre er der nu personalemangel i stort set alle europæiske lufthavne, hvilket gør flytrafikken mere besværlig. Det er svært at vide, hvor længe denne situation vil vare, men den 8. juni hævdede John Holland-Kaye, administrerende direktør for Heathrow Airport, at det ville tage "12 til 18 måneder for luftfartssektoren at genoprette kapaciteten helt".


Det er nu op til flyselskaberne at handle i overensstemmelse hermed og regulere trafikken i de europæiske lufthavne ved at udskyde eller aflyse sommerflyvninger.

Læg dit krav i gode hænder.

Vi har hjulpet passagerer med at kræve flykompensation siden 2010

Kræv erstatning nu
W Fb Gs2qx