New: claim your ticket costs back in case of a flight cancellation due to the coronavirus crisis. Claim refund

Flight cancelled due to coronavirus?

Claim my refund

Flight delayed, cancelled or overbooked?

Check compensation

Hvis dit easyJet fly er forsinket, aflyst eller overbooked, her er hvad du bør gøre

easyJet er en af Europas største lavpriselskaber og har siden 1995 fløjet passagerer til destinationer i hele Europa. Flyselskabet har base i London ved Luton Lufthavn og opererer i underkant af 400 flyvninger fra Københavns lufthavn per måned. easyJet flyver i dag til 132 lufthavne i 31 lande og betjener 802 ruter.

EasyJet er tit forsinkede

Statistikker viser, at lavprisflyselskaber har tendens til at blive oftere forsinket end andre flyselskaber. Fra Københavns Lufthavn viser punktlighedsstatistikkerne, at easyJet blev forsinket mere end 15 minutter på mellem 20% og 29% af deres flyvninger per måned i 2017. Den gennemsnitlige forsinkelsestid var omkring 40 minutter.

Det betyder, at mange danske flypassagerer har oplevet længere forsinkelser, når de flyver med easyJet.  Problemer og frustrationer, som ofte nævnes af passagerer i forbindelse med forsinkelser med flyselskabet, er mangel på personale til stede for at give råd og assistance og ofte manglende tilbud om grundlæggende pleje, for eksempel når de holdes inde i flyet i længere perioder.

Årsager easyJet giver for at undgå at betale kompensation

  1. Ligesom flere andre flyselskaber har easyJet let for at skylde på usædvanlige omstændigheder: I nogle tilfælde skyldes faktisk  forstyrrelsen en hændelse der er udenfor flyselskabets kontrol. I andre tilfælde er det simpelthen ikke rigtig at forholdene var usædvanlige. I andre tilfælde påvirkende en usædvanlig omstændighed en tidligere flyvning eller der var operationalle problemer der resulterede i en meget længere forsinkelse end nødvendig.

  2. Gavekort til en lavere værdi end kompensationsbeløbet: Ofte tilbydes kuponer for mad og drikke, hvilket passagerer er berettigede til i tilfælde af lange forsinkelser. Nogle gange tilbydes det også i denne forbindelse gavekort eller vouchers til billetprisens værdi. Da easyJet er et lavprisflyselskab vil denne værdi i de fleste tilfælde være lavere end det kompensationsbeløb passagererne måske er berettiget til. Passagerer er tit uvidende om, at de ikke længer har ret til at kræve kompensation under EU’s Forordning, dersom de accepterer sådanne gavekort.

Hvad bør du gøre?

  • Bemærk den nøjagtige længde af din forsinkelse – du har måske ret til kompensation

  • Gem en kopi af din e-billet / reservationsbekræftelse / boardingpas

  • Bemærk dit flyvenummer

  • Forsøg at finde ud af årsagen til din forsinkelse

  • Check om andre flyvninger er forsinket eller aflyst ved din afgang og ankomst lufthavn

  • Brug  vores krav kalkulator for at se, hvor meget kompensation du måske har ret til

  • Send ind dit krav til os dersom du ønsker vores assistance til at kræve din kompensation

 

➜ Tjek dit fly

 

 

Kræv den kompensation som du har ret til nu!

Tjek om du har ret til kompensation her