Forsinket eller aflyst fly med Ryanair - dine rettigheder
Ryan Air LTD er et irsk lavprisflyselskab, der blev grundlagt i 1984 og har hovedkontor i Dublin. Pr. 2016 var Ryanair det største europæiske flyselskab målt i antal passagerer, med mere end 119 millioner passagerer og mere end 1800 daglige flyvninger. Flyselskabet flyver til 200 destinationer i 33 lande. Men med dette omfang af operationer betyder det også, at forsinkelser og aflysninger sker regelmæssigt.
I denne artikel fortæller vi alt, hvad du behøver at vide, hvis din Ryanair-flyvning er forsinket, annulleret eller overbooket, og vi giver dig også ind på nogle hemmeligheder; hvad du bør være særlig opmærksom på og de mest almindelige grunde flyselskabet giver for at undgå at betale kompensation.
Ryanair er et af de mere kooperative selskaber, når det kommer til villigheden til at betale erstatning. Vi støder dog stadig på mange tilfælde, hvor flyselskabet hævder, at uønsket vejr var årsagen til forsinkelsen, og at der ikke er nogen kompensation, da vejret på det pågældende fly faktisk var fint. Mens en lille forsinkelse i disse tilfælde kan være berettiget, kan en forsinkelse på mere end 3 timer ikke retfærdiggøres. I disse tilfælde flyselskabet kan være mindre samarbejdsvillig.
Du kan få op til 600 euro i kompensation!
Kompensation via check
Ryanair tilbyder ofte kompensation til kunder i form af en check. Dette medfører i mange tilfælde ulemper for passagererne, da tjekket sendes til den forkerte adresse eller aldrig sendes. Selvom flyselskabet har accepteret erstatningskravet, hvilket er meget godt nyt, er resultatet alligevel, at passageren forbliver uden kompensation til sidst, eller at det tager meget lang tid, indtil kompensationen rent faktisk modtages.
Hvad skal du gøre?
Hvis din Ryanair-flyvning blev forsinket med mere end 3 timer ved ankomsten til din endelige bestemmelsessted, har du ret til økonomisk kompensation i henhold til EU-forordningen. Da Ryanair er et irsk selskab, er din erstatningskrav gyldig i op til 6 år efter din flyvning! Her er hvad du bør gøre:
- Gem en kopi af din e-billet / reservationsbekræftelse: Du skal gemme et dokument, der viser, at du havde en bekræftet reservation på flyvningen
- Bemærk dit flight nummer: Dette vil være nyttigt, hvis du beslutter dig for at indgive et krav om erstatning via en tredjepart, eller direkte til flyselskabet
- Forsøg at finde ud af årsagen til din forsinkelse: jo mere du ved jo bedre, og viden kan sætte dig i en fordelagtig position vis a vis flyselskabet, hvis de på et senere tidspunkt forsøger at komme med en undskyldning, som måske ikke er helt sandfærdig
- Check om andre flyvninger er forsinket eller aflyst ved din afgang og ankomst lufthavn: Dette kan allerede hjælpe dig med at afgøre, om du har ret til kompensation eller ej. Hvis din ryanair-flyvning er den eneste flyvning, der blev forsinket eller annulleret, var det sandsynligvis flyselskabets fejl og ikke et generelt problem uden for luftfartsselskabets kontrol.
- Brug vores krav kalkulator for at se, hvor meget kompensation du måske har ret til: Vi ved det kan være kompliceret at finde ud af hvornår du har ret til kompensation og hvor meget. Vi forteller dig, helt gratis, hvor meget kompensation du måske har ret til.
- Send ind dit krav til os dersom du ønsker vores assistance for at kræve din kompensation: Vi ved også, at det kan være svært at finde ud af, hvordan man indsender kravet og hvordan man reagerer, når flyselskabet afviser det. I de fleste tilfælde er der desværre behov for en juridisk advarsel for at håndhæve passagerers rettigheder. Derudover er det ikke ligefrem at bestemme den faktiske gyldighed af et krav. Af denne grund er vi her for at hjælpe dig. Du kan sende dit krav til os, og vores ekspertgruppe vil gøre det lovlige arbejde for dig, så du kan få den kompensation du har ret til, så hurtigt som muligt og med mindst muligt arbejde for dig.
No win, no fee
.
.