Havana Honeymoon Horror
tirsdag den 4. juli 2017
Forestil dig det er din bryllupsrejse. Efter utallige måneders forberedelse og stress, har dagen endelig kommet og gået. Du er gift med den du elsker, og du havde et fantastisk bryllup. Hvilken bedre måde at fejre foreningen med hinanden end ved at tage afsted på bryllupsrejse? Nå, det er præcis, hvad Matthew og Natalie Hogg tænkte, da de gik ombord på deres Iberia-fly til Madrid. Men da de skulle tage sit fobindelsesflyvning videre og være på vej til Cuba, tog tingene en forfærdelig, og vi mener forfærdelig, drejning.
Efter at have steget ombord flyvningen til Madrid og tilbragt 45 minutter på rullebanen, besluttede Iberia i sidste ende at aflyse flyvningen med henvisning til "bremsefejl". Heldigvis trådte Iberias søsterselskab British Airways ind og ombookede passagererne til en flyvning, der avigik til Istanbul, hvor de nygifte ville have en forbindelsesflyvning med Turkish Airlines til Havana.
Ved ankomsten til Istanbul blev de imidlertid underrettet om, at Turkish Airlines ikke havde deres navn i sine passagerlister, og at de ikke fik lov til at tage deres næste flyvning. Efter at have overnattet i lufthavnen, sovende på en bænk, blev de ombooket til et fly til Amsterdam med KLM. Hvad der skulle have været en 15-timers rejse, tog parret mere end 48 timer at gennemføre, inden de endelig ankom Havanna.
Troede du historien endte her? Så tager du fejl. For da de nåede bagagebæltet, hvad der mere skulle ske, var at deres bagage manglede. Efter at have udfyldt den obligatoriske "Property Irregularity Report" (PIR) , blev de fortalt, at da deres hotel var 140 miles væk fra lufthavnen, kunne det tage op til 5 dage at få bagagen leveret. Parret besluttede derefter at afstå fra deres allerede reserverede hotel og forblive et sted tættere på lufthavnen, så de kunne afhente sin bagage den påfølgende dag.
I lyset af den historie, der er blevet fortalt ovenfor, ville man tro at de i det mindste ville blive tildelt nogen form for kompensation for deres tabte tid, forudbetalt hotel og andre ekstraudgifter? Alle flyselskaberne frikendte oprindeligt sig selv fra ansvar med hendvisning til "ekstraordinære omstændigheder". Efter at medierne fik nys om historien, valgte British Airways og KLM at betale for en del af omkostningerne. Iberia på den anden side, afviser stadig ansvar i sagen; de hævder at, det oprindelige flyet blev aflyst på grund af "force majeure".
Hvis Mr. og Mrs. Hogg læser dette, bedes de om at kontakte os hos Fly-forsinket.dk, da vi ville være mere end glade for at hjælpe dem med at hæve deres € 1200 ret til kompensation.
Kunne du lide dette indhold?
Tak, du har reddet vores dag!
Krympninger er dyre - hjælp os med at blive bedre!
Roger, tak skal du have!