Problemer med din flyrejse?

Var dit fly forsinket, aflyst eller overbooket? Du kan have ret til op mod 4.479,00 kr. i kompensation.

Hvad du skal gøre, hvis dit fly fra Aalborg Lufthavn (AAL) er forsinket, annulleret eller overbooket

Aalborg Lufthavn er den tredje største lufthavn i Danmark, efter Københavns Lufthavn og Billund Lufthavn som nummer 1 og 2. Lufthavnen har lidt over 1,5 millioner passagerer i 2016, men ud over at rumme civile rejsende er lufthavnen også en kombineret militær lufthavn.Lufthavnen har 35 direkte flyvninger inden for Europa og udenfor. Blandt lange ruter tilbydes Phuket og de danske vestindiske øer.


I denne artikel fortæller Fly-forsinket.dk dig, hvordan du bedst undgår at blive forsinket i lufthavnen, og hvad du skal gøre i tilfælde af at en forsinkelse, aflysning eller nægtet boarding indtræffer, trods disse forholdsregler.

Tips, når du skal rejse fra Aalborg Lufthavn

Beregn ekstra tid

Selv om Aalborg Lufthavn er en forholdsvis lille lufthavn, skal du altid medtage en god tidsmargen i din rejseplan. På enhver lufthavn gælder den generelle regel altid: vær heller en lille smule tidlig end, lidt for sen. Hvis du er for sent til at tjekke ind på grund af f.eks. Et problem med trafik, er dette dit ansvar. Sørg derfor altid for at have tilstrækkelig tid til at tjekke ind i tide - især hvis du rejser med en masse bagage eller når du rejser i højsæsonen.

Tjek lufthavnssiderne for nyheder

På dagen for dit fly skal du være opdateret ved at tjekke lufthavnens webside for særlige begivenheder og afgangsinfo. Du kan kontrollere, om dit fly er i tide, og i nogle tilfælde vil der blive udsendt advarsler om ekstra ventetid i sikkerhed eller lange køer. Hvis du bruger offentlig transport for at komme til lufthavnen, kan det også være smart at kontrollere, om de fungerer som normalt.
På denne måde kan du undgå risikoen for at blive nægtet boarding fordi du var for sen og dermed starte din rejse med forsinkelse, og du kan planlægge for den ekstra tid, du måtte have brug for. Komplikationer er altid mindre ubehagelige, hvis de er kendt på forhånd!

Vær sikker på du...

  1. Tjekker ind i tide

  2. Er ved gaten i god tid til ombordstigning

  3. Har alle de rigtige rejsedokumenter i rækkefølge som pas og visum

Hvis du oplever en forsinkelse på din rejse, og du sørgede for at følge ovenstående trin, er du i det mindste sikker på, at det ikke skyldtes en fejl fra din side.

Gode råd dersom du oplever en forsinkelse, aflysning eller bliver nægtet boarding 

Som flypassager til/fra en lufthavn i et EU land har du mange rettigheder – måske har du også ret til økonomisk kompensation.

Forsinkelseserklæring

Dersom du allerede er i lufthavnen og det bliver annonceret at dir fly er forsinket eller aflyst, anbefaler vi dig at spørge efter en forsinkelseserklæring.  Detter et dokument udsted af flyselskabet der bekræfter aflysningen eller forsinkelsen og specifiserer de planlagte og de nye afgang og ankomsttider, og vil dermed også nekræfte at din flyvning var forsinket med mere end tre timer. Du har også måske brug for denne informationen senere, dersom du ønsker at anmelde noget til din rejseforsinkring.

Mad og drikke kuponer

Du bør også spørge om mad og drikke kuponer. Ofte vil det blive annonceret at sådnne vil blive delet ud – andre ganger annonceres det ikke. Det avhenger ofte af hvilket flyselskab du rejser med hvor godt passagerer bliver informeret om sine rettigheder og hvor meget pleje man modtager.

I henhold til EUs forordning om passagerrettigheder, skal rejsende modtage grundlæggende pleje hvis deres flyvning er forsinket ved avgang med:

  • Mere end 2 timer for flyvninger på mindere end 1500 km.

  • Mere end 3 timer for flyvninger mellem 1.500 og 3.500 km.

  • Mere end 4 timer for flyvninger fra 3.500 km

I tillegg til mad og drikke, omfatter grunlæggende pleje også Kommunikationsfaciliteter, hotelophold og transport til og fra hotellet, hvis dette er relevant.

Find ut om du har krav på at modtage økonomisk kompensation og/eller refunsion af udgifter 

Om du er berrettiget, avhenger av en række faktorer. I nogle tilfælde er det mere ligefrem, i andre tilfælde er situationerne mere komplicerede, og om men er berettiget til kompensation eller ej  kan kræve en mere omfattende analyse af flere faktorer. Her er de vigtigste kriterier:

  • Var dit fly forsinket med 3 timer eller mere?

  • Avgik din flyvning fra en lufthavn indenfor EU eller EØS?

  • Hvis dit fly avgik fra en ikke europæsik lufthavn og du ankom til en lufthavn indenfor EU, var flyselskabet der opererede flyvningen Europæisk?

  • Var ektraordinære omstændigheder årsag til forsinkelsen eller aflysningen?

Find ud hvor meget du måske har krav på, i tilfælde din flyvning møder kriteriene oven for:

Du kan ha krav på € 250, € 400 eller € 600 i tilfælde din flyvning møder kriteriene oven for. Beløbet bestmemes af kilometer distancen for din rejse: 

  • € 250  for flyvninger op til 1.500 km. Indenfor denne distance falder de flæste flyvninger indenfor EU.

  • € 400 for flyvninger inden for og uden for EU mellem 1.500 km og 3.500 km.

  • € 600 for alle andre flyvninger over 3.500 EUR

Hos Fly-forsinket.dk forteller vi dig om vi tror du er berettiget til kompensation for din flyvning. Angiv dine flyvedetaljer i vores krav kalkulator, helt uden forpliktelser. Vi forteller dig hvor meget kompensation du måske har ret til at modtage. Hvis du bestæmmer dig for at sende ind dit krav til os, vil vi ta os af hele processen. 

Hvis du har spørgsmål du gerne vil have besvaret inden du sender dit krav ind til os, kan du besøge vores Ofte Stillede Spørmål, eller kontakt os på info@fly-forsinket.dk.

 

➜ KREV KOMPENSATION NU

 

Vores service

  2172 Vurdering
  • Tjek dit fly gratis
  • Få hjælp indenfor 24 timer
  • 98% af retssager vundet
  • Høj vurdering: 9.2 ud af 10
  • Ingen administrative gebyrer
  • Du skal kun betale, hvis det lykkes os at få udbetalt kompensation
  • Online support

Indsend krav

Fly-Forsinket.dk i pressen


thisismoney.co.uk
MailOnline (DailyMail)
The Guardian
Reuters
Herald Scotland
This is Money
Huffington Post UK
Daily Mail
Telegraph.co.uk
TravelMole
This is Money
Daily Mail
The Economist
Financial Times
TravelMole
The Guardian
Reuters
The Sun

Kundernes anmeldelser

Se alle kundeanmeldelser


Den bedste service

Kræv din kompensation nu: Hurtigt, let og skræddersyet


Få hjælp nu

Om Fly-Forsinket.dk

563,267 BRUGERE HAR BRUGT VORES SERVICE
563,267 BRUGERE HAR BRUGT VORES SERVICE
TILGÆNGELIG PÅ 8 SPROG
TILGÆNGELIG PÅ 8 SPROG
GENNEMSNITLIG KOMPENSATION PÅ 943€
GENNEMSNITLIG KOMPENSATION PÅ 943€
HØJESTE BELØB FOR ENKELT KRAV 15,200€
HØJESTE BELØB FOR ENKELT KRAV 15,200€
KRAV HOS MERE END 100 FLYSELSKABER
KRAV HOS MERE END 100 FLYSELSKABER
KUNDE-TILFREDSHED:
9 UD AF 10
KUNDE-TILFREDSHED: 9 UD AF 10

Fly-Forsinket.dk's service


Vurdering af juridisk gyldighed

Nøjagtige flydata

Vurdering af vejrdata

Udarbejdelse af breve

Support når du har brug for det

Mere end en passager

Team af juridiske eksperter

Juridiske process inkluderet

No win, no fee

Kræv den kompensation som du har ret til nu!

Tjek om du har ret til kompensation her