Fly-Forsinket.dk's service


Vurdering af juridisk gyldighed

Om du har ret til kompensation eller ej, kommer an på den Europæiske lovgivning. Disse forordninger indeholder de kriterier, som bestemmer hvad dine rettigheder er. Vigtige forordninger og domme inkluderer:

  • Forordning (EF) nr. 261/2004;
  • Forordning (EF) nr. 889/2002 Montreal;
  • Sturgeon sagen;
  • Wallentin-Hermann sagen;

Baseret på disse kriterier, kan vi afgøre om flyselskabet lovligt kan påberåbe sig force majeure eller ekstraordinære omstændigheder. Bortset fra disse forordninger kan dommere og retshåndhævende myndigheder også udstede vurderinger, som kan være relevante for gyldigheden af dit krav.

Nøjagtige flydata

Hver dag indsamler vi data fra millioner af flyrejser, som vi bruger til at vurdere dit krav. For eksempel: var din flyrejse udført af et alternativt ikke-Europæisk flyselskab? Denne slags information er essentiel for gyldigheden af dit krav. Når vi har tjekket din flyrejses data, vurderer vi dit krav ud fra de relevante forordninger og lovgivninger. Dette er også måden, vi starter opbygningen af din dossier og vores måde at sikre os, at vi kan præsentere en stærk sag til flyselskabet.


Vurdering af vejrdata

Vejrdata kan også have stor betydning for gyldigheden af dit krav. Vi indsamler løbende vejrdata fra alle lufthavne og flyruter, hvilket betyder vi kan udelukke ekstraordinære omstændigheder i forbindelse med dårlige vejrforhold.

Udarbejdelse af breve

Vi udarbejder breve baseret på de oplysninger, vi har om din flyrejse. Denne information inkluderer relevante love og domme. Det er generalt nødvendigt, at korrespondere med flyselskabet og retshåndhævende myndigheder mere end en gang. I disse breve øger vi løbende presset på flyselskabet. Hvis nødvendigt konfronterer vi flyselskabet med vores beviser.


Support når du har brug for det

Vores team er her hver dag, og er klar til at svare på dine spørgsmål, og sørge for at dit krav bliver succesfuldt. Hvis du har spørgsmål, eller har brug for hjælp så kontakt os endelig via email på: info@fly-forsinket.dk. Spørgsmål angående krav som allerede er indsendt, kan henvendes via email eller gennem din personlige konto. Vores team sørger for, at dine spørgsmål bliver besvaret hurtigst muligt.

Mere end en passager

Enhver passager, som har rejst under den samme booking kan inkluderes i dit krav. Så længe disse passagerer underskriver tilladelse, kan du indsende kravet for hele din rejsegruppe. Bemærk at spædbørn under 2 år ikke er kvalificeret til kompensation.


Team af juridiske eksperter

De fleste krav bliver ikke udbetalt med det samme. Hvis dette er tilfældet med dit krav, har vores juridiske team den nødvendige erfaring til at hjælpe dig. De kan klarlægge den bedste fremgangsmåde baseret på Domstolens afgørelser og beslutninger taget af retshåndhævende myndigheder.

Juridiske process inkluderet

Hvis flyselskabet fortsat nægter en udbetaling, på trods af vores juridiske afdelings fund kan det være nødvendigt at gå i retten. Vi tager kun dette formelle skridt, hvis vi mener at sagen er stærk nok. Når vi tager et krav i retten, ender det med udbetaling til passagerne i 98% af tilfældene. Men uanset hvad der sker, så dækker vi omkostningerne.


No win, no fee

Der er intet vedlagt honorar ved indsendelsen af et krav. Vi bearbejder dit krav, og opkræver kun 25% af den totale kompensation efter vi har fået udbetaling fra flyselskabet. Hvis vi ikke vinder, skal du ikke betale noget som helst. Dette inkluderer alle nødvendige juridiske handlinger. Det betyder, at der ikke er nogen finansiel risiko for dig ved at indsende dit krav.


Kræv den kompensation som du har ret til nu!


Tjek om du har ret til kompensation her